7 שלבים לכתיבת מאמרי SEO לקידום האתר

בעלי עסק? הקמתם אתר אבל לא מצליחים להתקדם במיקומים בגוגל? הגעתם למקום הנכון!

כיצד לכתוב מאמר לצורך קידום האתר? ומה הקשר בין התוכן לאופטימיזציה של החיפוש? – המדריך הקצר לכתיבת תוכן איכותי
כל הטיפים, הסודות והפרמטרים שילוו אתכם מא' עד ת' בכתיבת המאמר שלכם בכל נושא שהוא.

קידום אתרים אורגני בגוגל או SEO – Search engine optimization הינו תחום מורכב הכולל ככל הנראה מאות פרמטרים על פיהם עובד האלגוריתם של גוגל ועל פיו נקבעים מיקומים של אתרים בתוצאות החיפוש. חלק מהפרמטרים ידועים לציבור הרחב ולמקדמי אתרים וניתנים לשיפור ואופטימיזציה. אולם, רבים גם הפרמטרים אשר אינם ידועים וכל שנותר למקדמי האתרים ובעלי האתרים לנקוט באסטרטגיה של ניסוי וטעיה. גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול בעולם כיום וכ-95% מהגולשים מחפשים מידע, מוצרים וכו' דרכו. מכאן נובע הכוח והחשיבות של קידום אתר כלשהוא בגוגל.

אחד הנושאים המרכזיים אשר אנחנו יודעים בוודאות אשר משפיע לחיוב על הקידום בגוגל ומוערך מאוד ע"י הזחלנים של גוגל הוא התוכן באופן כללי, והכמות , האיכות והערך שהוא נותן לגולש ולחוויית הגלישה שלו בפרט.

איך מתחילים? ומה צריך לחשוב על מנת לייצר תוכן איכותי?

שלבים בכתיבת תוכן איכותי:


1. ראשית, יש לחשוב למי מיועד התוכן ומה מטרתו- אם מדובר על תוכן המיועד לאתר שלנו, כלומר לנתינת ערך מוסף לגולשים וללקוחות שלנו בנושאים הקשורים למוצרים או השירות שלנו – חשיבות איכות התוכן תהיה ראשונה במעלה. לעומת זאת, במידה ומדובר במאמרים באתרי לווין שמטרתם הבלעדית היא להזרים טראפיק לאתר , גם מאמרים איכותיים פחות/ארוכים פחות יתקבלו.

2. שנית, יש לבחור מילת מפתח אותה נרצה לקדם. למעשה, נרצה לייצר רשימה של מילות מפתח ראשיות ומשניות למהות העסק וביטויי זנב ארוך. אותה רשימה תכוון אותנו ותגדיר את הביטוי שנקדם בכל עמוד והביטויים שנרצה לקדם במאמרים שלנו. אבל מה הכוונה במילים ראשיות/משניות / זנב ארוך? בואו נתחיל מהתחלה ונסביר בקצרה כיצד נסדר את מילות המפתח בצורה קטגוריאלית. אם כן, נתחיל במילים הראשיות או המילה הראשית שהינה בעצם המהות המרכזית של העסק.

לאחר מכן נעבור לתתי קטגוריות , לדוגמה : חנות בגדים(מילה ראשית)=> בגדי נשים(מילה משנית)=>חולצות לנשים(תת קטגוריה) . לבסוף, נבחר ביטויי זנב ארוך. ביטויי זנב ארוך הינם ביטויים המורכבים מ3-4 מילים ועל כן מצמצמים את נפח החיפוש אך ממקדים אותו ולכן התחרותיות תהיה נמוכה יותר והמהירות בה נוכל התקדם בתוצאות החיפוש תהיה גבוהה יותר.


3. השאלה הבאה העולה היא כמה פעמים עלינו לשלב את מילת המפתח במאמר? אם כן, מומלץ לשלב את מילת המפתח בצורה טבעית ואורגנית בתוכן. סך כל הורסיות של המילה בתוך הטקסט צריכות להיות בערך 2%-3% מכלל התוכן. האלגוריתמים של גוגל התפתחו מאוד בשנים האחרונות ועל כן אין טעם לנסות "לדחוף" תוכן בצורה מלאכותית. גוגל יודע לזהות הקשרים, צירופים וכו', בהתאם לכך, יש לשים לב ולייצר תוכן אותנטי ואיכותי שייצר חווית גלישה טובה לקוראים.

4. הכינו שלד/מבנה / ראשי פרקים של המאמר לפני שאתם מתחילים בכתיבתו. ודמיינו לעייני רוחכם כיצד הייתם רוצים שהמאמר יראה ויזרום ומה התהליך המחשבתי והרגשי שהייתם רוצים שהגולש יעבור בעת קריאתו.

5. על מנת להוסיף ערך חווייתי , אסתטי אשר יתרום גם לקידום חשבו אלו תמונות, וידאו, איפוגרפיקה ניתן להוסיף.

6. היו יצירתיים וחשבו על צורת הצגת והגשת התוכן בצורה מעניינת ומפתיעה.

7. ודאו שהתוכן בנוי בצורה ברורה, כרשימה/משפך, מוביל להנעה לפעולה כלשהיא אם זה לעמוד אחר/שיתוף/ מכירה/ טופס וכו'. ודאו שישנם פרטים להתקשרות ומספר אופציות נוחות ליצירת קשר או שיתוף, תלוי במטרה.